سایت خدمات گل آرایی و بادکنک آرایی مجالس سورا دیزاین
سایت خدمات گل آرایی و بادکنک آرایی مجالس سورا دیزاین

سفارش گل آرایی بادکنک آرایی خدمات مجالس خود را به سورادیزاین بسپارید

روز ولنتاین

نگاهی به روز ولن تاین و تاریخچه آن

14 فوریه یا 25 بهمن یا روز عشاق (ولنتاین) هر ساله در اکثر نقاط جهان جشن گرفته میشود.البته که در ماه های کبیسه 26 اسفند را جشن میگیرند. روز ولنتاین برگرفته شده از تاریخ باستان مسیحیت میباشد. در مورد این روز داستان های زیادی وجود دارد که معروف ترین داستان آن مربوط میشود به کشیشی که در سال 270 میلادی زندگی میکرده است.

طبق یک افسانه مشهور در حوالی قرن سوم میلادی در روم باستان زمان پادشاهی کلودیوس دوم کشیشی به نام والنتین میزیسته است. کلودیوس معتقد بود که مردان مجرد نسبت به مردان متاهل جنگجو های بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای مردان رومی ممنوع اعلام میکند. والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است و به صورت مخفیانه پسران و دختران را به عقد هم در می آورد. پادشاه زمان از این خبر مطلع میوشد و دستور اعدام والنتین را میدهد.

افسانه ی دیگری هست مبنی بر اینکه شاید کشیش به علت نجات دادن مسیحیان از سربازان رومی کشته شده است. افسانه ی دیگر اینکه کشیش خود عاشق دختر زندانبانش میشود و نخستین کارت ولنتاین خود را قبل از مرگش برای دختر میفرستد و در آن مینویسد از طرف ولنتاین.

روز عشق یا ولنتاین فقط مخصوص اروپاییان نیست و فراتر از یک قاره است. در ادامه نظر شما را به روز عشق در برخی دیگر کشورها جلب میکنیم :

در کشور چین روزی مشابه روز ولنتاین به نام «شب هفت ها» وجود دارد. در افسانه های چینی پسر گاوچران و دختر بافنده در هفتمین روز از هفتمین ماه قمری در آسمان یکدیگر را ملاقات کرده اند. با اندکی تفاوت از این افسانه ی چینی در زاپن نیز وجود دارد. که از آن به عنوان تاباتا یاد میگردد و برابر با 7 ژوئیه تاریخ شمسی است. در فرهنگ اذربایجان سونای گنجه سی یعنی شب سونای را که برابر است با 31 شهریور (آخرین روز تابستان) در فرهنگ آذربایجان به نام روز عشق نامیده میشود. در کشور مصر روز عشق را 4 نوامبر میدانند. در کره جنوبی 11 دسامبر هر سال روزی تحت عنوان «روز پپرو» روز عشق است که در ان زوج های جوان هدیه هایی به یکدیگر تقدیم میکنند. شما عزیزان می توانید با گل آرایی و یا بادکنک آرایی روز خوبی را برای خود بسازید .

ولنتاین

جشن مهرگان یا سپندارمزگان

جشن مهرگان یا سپندارمزگان

در ایران باستان دو جشن از جهاتی به ولنتاین شباهت دارد.یکی 16 آبان که در آن جشن مهرگان برگزار میشود و در ان مردم به یکدیگر هدیه میدهند و دیگری جشن اسفندگان یا سپندارمزگان بوده که پنجم اسفند برگزار میشده است و مردان به هسران خود هدیه میداده اند و از آنها تجلیل میکرده اند.

رابطه ی تجارت و مارکتینگ و ولنتاین

بخش زیادی از فروش در صنعت های مختلف وابسته به کمپین هاست.روز عشاق نیز با توجه به تعداد فراوانی از افراد را که درگیر خود کرده بستر مناسبی جهت سودآوری در این زمینه میباشد.عده ای از افراد معتقداند که تاثیر شرکت ها بر ولنتاین باعث ترویج مصرف گرایی و جشنی برای سرمایه داران میباشد اما هدیه دادن حتی یک شاخه گل کارت پستال و یا هر چیز کوچکی نیاز به روز خاصی ندارد.با این وجود برخی از مسلمانان و هندوهای ملی گرا روز ولن تاین را با توجه به ریشه ی اروپای و مسیحی این سنت قبول ندارند.اما سوال آنجاست که آیا میتوان بزرگداشت معشوق را انحصار به مذهب خاصی دانست؟
در ادامه قصد داریم نگاه شما را به برخی از هدایایی که میتوان برای این روز مناسب دانست تقدیم کنیم.

رابطه ی تجارت و مارکتینگ و ولنتاین

سورادیزاین ارائه دهنده خدمات مجالس | گل آرایی | بادکنک آرایی و آموزش گل آرایی

سخن آخر

این هم از ولنتاین و تاریخچه ان در اشکال مختلف از نقاط جهان. همانطور که متوجه شدید درباره ی ولنتاین یا همان روز عشاق افسانه های فراوانی وجود دارد اما موضوع اصلی در تمام اینها عشق و محبت است.افراد در این روز برای عشق خود هدیه میگیرند و یا محبت خود را ابراز میکنند.البته در قدیم مراسم ولنتاین بدین شکل برگزار نمیشد و آیین و مراسمات خاص خود را داشت. با این حال ولنتاین بهانه ی خوبی است که به عزیزان خود ابراز علاقه کنید و انها را هرچند با هدایای کوچک خوشحال کنید. هرچند برای ابراز علاقه نباید منتظر روز خاصی بود.تا زنده هستید از هر فرصتی برای ابراز علاقه استفاده کنید. شما کدام روز را به عنوان روز عشق در نظر دارید؟ روز ولنتاین یا سپندارمذگان؟

آخرین مقالات مربوط به بادکنک آرایی

retail-2-footer-icon.png

خبرنامه سورا دیزاین

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین متدهای طراحی در خبرنامه ثبت‌نام کنید.